uvádí...
Czech Retail Days, 13.–14. 6. 2024, O2 universum

Představení partnerů

Krátké informace o některých partnerech prvního ročníku

knowinstore

Knowinstore je součástí české nezávislé dynamicky rostoucí skupiny mediálně-komunikačních agentur Knowlimits group, založené v roce 2005. Společnost tvoří tým s dlouholetými zkušenostmi s reklamou v místě prodeje, pracující pro silné portfolio domácích i zahraničních klientů. Vedle kooperace s významnými retailovými řetězci je exkluzivním partnerem společnosti Solvent ČR provozující největší maloobchodní síť drogerií v ČR – Teta drogerie.

Společnost vznikla s cílem poskytovat zákazníkům propracovanou reklamu v místě prodeje, a to včetně kompletního servisu – od kreativního návrhu, mediálního plánování, výroby až po distribuci, instalaci a následný reporting. Těchto cílů a své filozofie nabízet ucelené služby se agentura drží i nadále. Během svého působení ovšem prošla rozvojem a stala se inovátorem v digitalizaci retailu. Klientům tak nabízí další možnosti a cesty, jak pracovat se zákazníky. Už třetím rokem například rozvíjí koncept bezobslužných prodejen. První prodejna v konceptu 24/7 byla otevřena na jaře 2022 ve Strakonicích. Od té doby přibyly desítky dalších, a to nejen v segmentu smíšeného zboží, ale např. i chovatelských potřeb. Hlavními benefity, které retailerům, ale i samosprávám a samotným zákazníkům provoz bezobslužných prodejen přináší, jsou: úspora nákladů generující vyšší zisk, zrušení otevírací doby, efektivní personální zajištění, sofistikované zásobování, oslovení nakupujících nabídkami „na míru“ a využití inovativních technologií.

ABRA Software

Abra Software patří do technologické skupiny Abra Holding s českým zázemím a německým kapitálem. 

Její informační systém slouží podnikatelům jako cenná komplexní platforma, která shromažďuje data z celé firmy. Podnikatelé tak mohou efektivně plánovat a automatizovat (sklady, výrobu, obchod i služby). Díky tomu mají perfektní přehled o své firmě a ušetří desítky procent provozních nákladů. 

Hlavní produkt Abra Gen (all-in-one ERP) určený pro větší firmy (například Profimed, Lékárna.cz, Fokus Optik, Konsepti nebo Vasky) vyvíjí v Praze spolu s chytrým softwarem pro menší byznys Abra Flexi, který má část týmu také v Plzni. Oba systémy běží v cloudu a mají „vymazlené“ API, takže se na ně dají připojit další aplikace komunikující mezi sebou bez zásahu lidské ruky. 

V Brně firma provozuje E-commerce centrum, kde pro zákazníky vyvíjí e-shopy na míru. Samostatnou pobočku má na Slovensku – na Abra Gen tam běží mimo jiné výrobce outdoorového oblečení Zajo. Abra Gen a Abra Flexi kromě českých a slovenských zákazníků využívají také majitelé firem ve Švýcarsku. V roce 2022 společnost rozšířila portfolio o procesní ERP systém IS Flores a o nástroj Business Navigation System, který manažery strategicky nasměruje ke zvoleným cílům.

Flóra Obal

Společnost Flóra Obal byla založena v roce 1991 a od té doby si udržuje vedoucí postavení na trhu. V době svého vzniku se zaměřovala na výrobu a prodej dárkových obalů, ale postupem času se transformovala na předního dodavatele rozmanitých dárkových konceptů. Dnes nabízí širokou škálu drobných dárků, které jsou krásně navrženy, drží krok s aktuálními trendy a jsou ideální pro každou příležitost. Každá kolekce je jedinečná, navržená s důrazem na detail a kreativní design. Produkty jsou vytvářeny tak, aby potěšily a překvapily, ať už se jedná o stylové doplňky, dárkové sady nebo jiné drobnosti, které blízkým udělají radost. Společnost Flóra Obal se snaží neustále inovovat a přinášet na trh nové nápady, které přispívají k půvabu a radosti každého dárku. V roce 2023 otevřela nový showroom o rozloze 600 m². Tato moderní a prostorná expozice nabízí možnost prohlédnout si produkty na vlastní oči, získat inspiraci a naplánovat další obchodní krok. Pokud máte zájem, můžete si naplánovat schůzku, kde vám odborníci firmy poradí a pomohou s výběrem správného sortimentu.

Loadhog

Loadhog je britský výrobce, který získal mnoho ocenění, je ve vlastnictví zaměstnanců a věnuje se navrhování, výrobě, prodeji a sdružování vratných obalových řešení v různých průmyslových odvětvích. Snaží se zavádět nová řešení udržitelného dodavatelského řetězce, která šetří firmám drahocenný čas, peníze a pracovní sílu.

Aby mohli zajišťovat stále nové inovace, je pro ně klíčovým požadavkem výkonnost, která říká, že minimálně 25 % jejich obratu musí pocházet z výrobků mladších než čtyři roky. To vštěpuje všem zaměstnancům možnost vymýšlet, zpochybňovat a zavádět nejnovější inovace v rámci obalových řešení.

V rámci celého podniku je sledováno, jaké jsou dopady jejich každodenní činnosti na planetu. Mají swap out schéma, které podporuje oběhové hospodářství plastových materiálů. Jejich výrobky snižují množství odpadu ukládaného na skládky díky tomu, že nahrazují jednorázové obaly, jako jsou plastové stretch fólie a lepenka. Jejich modulárnější obalové systémy mohou zvýšit naplněnost vozidel, což snižuje počet pohybů vozidel zákazníků a zlepšuje jejich uhlíkovou stopu.

To, že je Loadhog ve vlastnictví zaměstnanců, pozitivně ovlivňuje způsob, jakým jejich lidé v rámci podniku jednají. Zaměstnanci jsou největším bohatstvím, o které se starají, protože na nich závisí budoucnost podniku.

Maspex Czech

Do portfolia skupiny Maspex přibyla další silná značka, Becherovka. Koupí společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka posílil Maspex svoji pozici na trhu s alkoholickými nápoji. Becherovka je v současné době dvojkou mezi bylinnými likéry v České republice a na Slovensku. Skupina se zavázala značku rozvíjet a zajistit, aby si zachovala svůj jedinečný charakter i recepturu, která se těší celosvětovému uznání.

Značka Żubrówka, již má Maspex pod sebou druhým rokem, je jednou z nejstarších registrovaných značek vodky na světě. Její jedinečnost je dána místem původu, divokou přírodou Bělověžského pralesa a také unikátním způsobem výroby. Nezaměnitelnou chuť vodce Żubrówka Bison Grass dává výtažek z tomkovice vonné, neboli zubří trávy, která se na území pralesa sbírá ručně. Do každé lahve se vkládá jedno stéblo zubří trávy jako punc originality.

Kromě ikonické Bison Grass je Żubrówka na českém a slovenském trhu k dostání také v křišťálově čisté variantě Biała nebo ochucených nápojích Rosé či Spiced. Novinkou je řada Żubrówka Classic Flavours, z níž můžete ochutnat prémiové alkoholické nápoje Cherry a Hazelnut. Jsou řemeslně vyrobené z čerstvě sklizeného ovoce a ořechů podle tradičních receptur. Bez přidaných konzervantů, aromat či barviv.

 

V rámci svých marketingových aktivit se Żubrówka letos představí na letních festivalech Hip Hop Žije, Pekelný ostrov, Front Line, Culture Fest, ChodRock, Mácháč Fest a Let it Roll. Návštěvníkům nabídne vlastní zónu s ochutnávkami produktů.

P.V.A. Systems

Od roku 1996 se společnost zabývá vývojem a implementací obchodních, skladových a pokladních systémů. Nosným produktem se od roku 2004 stal systém B.O.S.S. Enterprise, moderní obchodně skladový a pokladní software založený na technologii Java EE.

P.V.A. systems spolupracuje s předními dodavateli specializovaného obchodního hardwaru, jako jsou obchodní váhy, HW pro samoobslužné pokladny, datové terminály, skenery čárových kódů, a zároveň působí jako systémový integrátor. Firma je schopna dodat kompletní řešení pro prodejní řetězce včetně síťových serverů, jednotlivých PC pro pokladní zóny i zázemí, veškerých potřebných periferií a samozřejmě softwaru a jeho konfigurace.

Aktuálním trendem dnešní doby je automatizace obchodních procesů od generování objednávky dodavateli přes automatické zpracování elektronických dokladů, systémy elektronických cenovek až po využití prvků umělé inteligence pro kamerové rozpoznání zboží a vyhodnocení pohybu zákazníků po prodejní ploše.

P.V.A. systems dodává řešení jak pro klasické typy prodejen, tak automatizované provozovny v částečně nebo úplně bezobslužném provozu. Tato technologie nachází uplatnění v tradičních prodejnách, ale často i malých obecních provozovnách a prodejních kontejnerech.
Všechna řešení mají jasně definovanou servisní podporu, záruku souladu s legislativou a jsou ověřena náročnou a dlouholetou praxí v rychloobrátkovém segmentu.

THIMM

Společnost Thimm je uznávaným poskytovatelem inovativních a udržitelných obalových řešení. S moderním závodem a kvalifikovaným týmem se specializuje na výrobu přepravních a prodejních obalů z vlnité lepenky a kvalitních prodejních stojanů a displejů.

Pod heslem „Z vlnité lepenky cokoli“ nabízí Thimm širokou škálu řešení, od běžných obalů až po speciálně navržené reklamní předměty a veletržní stánky, které pomáhají zvyšovat viditelnost značek. Využitím moderních technologií, jako je digitální tisk a laserový výsek, zajišťuje rychlou a efektivní realizaci i nejnáročnějších požadavků zákazníků.

Společnost Thimm neustále investuje do nejmodernějších technologií, které nejen zajišťují, že její zákazníci mají k dispozici špičkové a inovativní řešení v oblasti obalů, ale také umožňují společnosti rychle reagovat na nejnovější trendy a požadavky v oblasti obalového průmyslu.

Společnost byla oceněna v řadě soutěží, což zdůrazňuje její závazek k inovacím a udržitelnosti. Mezi získaná ocenění patří Obal roku, POPAI Awards a Hvězda 3D reklamy, stejně jako vítězství v mezinárodní soutěži WorldStar Packaging Award. Tyto úspěchy nejen potvrzují kvalitu a inovativnost produktů Thimm, ale také podtrhují vedoucí postavení společnosti na trhu obalových a reklamních řešení.

TIMOCOM

IT a FreightTech společnost Timocom vznikla v roce 1997. Hnací silou pro založení společnosti bylo nedostatečné řešení v podobě celoevropské zadávací platformy pro přepravní zakázky. Nyní je Timocom Marketplace jednou z největších evropských burz nákladů a volných vozů. Sídlo společnosti je v Erkrathu. V kancelářích v Německu, Polsku, České republice a Maďarsku pracuje více než 690 zaměstnanců.

Spojuje je vize budoucnosti logistiky, ve které již nebudou čelit logistickým výzvám. Prostřednictvím TIimocom Marketplace dělají pro zákazníky logistiku chytřejší, bezpečnější a jednodušší.

Timocom je průkopníkem v oblasti propojování evropské logistiky a v Marketplace se denně objeví až 1 000 000 mezinárodních nabídek přeprav a volných vozů. V jejich síti je propojeno více než 55 000 ověřených zákazníků. Obchody jsou uzavírány výhradně mezi obchodními partnery a jejich síť je proto zcela neutrální.

TYMBE

Online platforma Tymbe vznikla v roce 2017 v Brně. Dnes zastává pozici největšího online zprostředkovatele brigád v ČR s více než 55 tisíci registrovanými brigádníky. Rychle a efektivně propojuje firmy s brigádníky a pomocí moderních technologií mění tuzemský pracovní trh. Od roku 2023 nabízí i služby online agentury práce. Oproti zavedeným personálním agenturám se ovšem liší téměř ve všem, ruší totiž nutnost jakéhokoliv fyzického kontaktu či papírové potřeby. Celý administrativní proces se odehrává pouze v online prostředí a dokáže tak pokrýt celou Českou republiku i v jejích nejodlehlejších koutech. Firmy mají v systému Tymbe, kam se přihlásí jednoduše na pár kliků, nahrané své pracovně-právní dokumenty. Ty se podepisují online, stejně jako BOZP či další dokumenty. Aplikaci, která automatizuje nábor, administraci i zaškolení brigádnických pozic, využívá řada velkých zaměstnavatelů, jako jsou Kaufland, H&M, Zásilkovna, Decathlon, DEK stavebniny, Datart, Pilulka, Pandora a další.

FLOWY

Firma Flowy se specializuje na vývoj softwarových řešení pro maloobchodní provozovny a jejich sítě s důrazem na integraci umělé inteligence (AI). Díky nasazení AI společnost poskytuje inovace, které zefektivňují provozní procesy a zlepšují zákaznickou zkušenost. Mezi hlavní produkty patří skladové, pokladní a věrnostní systémy, mobilní aplikace a e-shopy.

Nasazení umělé inteligence je klíčovým aspektem činnosti firmy Flowy v několika oblastech. AI generované objednávky analyzují historická data a predikce poptávky, čímž zajišťují optimální množství zboží na skladě a minimalizují nadměrné zásoby i výpadky zboží. Tato řešení snižují provozní náklady a zvyšují efektivitu zásobování.

Kromě toho firma implementuje AI na efektivní tvorbu reportů, což umožňuje manažerům rychlejší a přesnější rozhodování. Zaměstnanci mají dostupná jakákoliv data během sekund, což jim pomáhá při klíčových rozhodnutích i při argumentaci při jednání s dodavateli/odběrateli.

Klíčem k tomuto úspěchu jsou okamžitě dostupná data na počkání.

Díky schopnosti rychlého skenování čárových kódů kamerou jsou aplikace Flowy ideální volbou pro maloobchodníky – každý zaměstnanec může pracovat přímo na prodejní ploše se zbožím i se svým mobilním telefonem.

Ať už provádí inventuru, potřebuje vytisknout cenovku nebo kontrolovat příjem zboží, nepotřebuje si zaznamenávat data na papír a přepisovat je v kanceláři.

Pure Harmony

Kristýna se společně se svým manželem Michalem v roce 2019 rozhodla spojit dva zdánlivě vzdálené světy – sociální podnikání a lásku ke kosmetice.

Dali tedy život jejich značce Pure Harmony, která vznikla na jižní Moravě v Miroslavi u Znojma. Založili zde chráněnou dílnu, která zaměstnává osoby s handicapem, a společně s nimi vyrábějí českou přírodní kosmetiku.

Všechny dodavatele surovin, které používají při výrobě kosmetiky, osobně znají. Ať už se jedná o zemědělce, od nichž odebírají bylinky, nebo třeba výrobce obalových materiálů. A tak mohou osobně zaručit kvalitu jednotlivých surovin a zároveň podpořit další české společnosti.

Jejich základními ingrediencemi pro výrobu jsou heřmánek pravý, růže damašská a levandule lékařská, kterou pěstují v Klentnici nedaleko Mikulova.

V jejich sortimentu najdete šumivé bomby do koupele plné esenciálních olejů, koupelové soli z Mrtvého moře bohaté na minerály, květové organické vody, ručně vyráběná mýdla, různé dárkové sady a jiný doplňkový sortiment.

Pinko

Pinko vyrábí zmrzlinu již od roku 1991. Společnost nabízí širokou škálu produktů a formátů, které jsou ideální pro vytvoření tzv. vlastní („privátní“) značky zmrzlin a má bohaté zkušenosti s vývojem produktů. Nabízí zmrzlinu pro impulsní sortiment i rodinná a gastro balení a vyrábí produkty pro přední lokální i nadnárodní řetězce a brandy do 30 zemí Evropy.

Společnost se může pochlubit vlastní vývojovou laboratoří. Používá moderní výrobní technologie, díky nimž umí zaručit přesnost celého výrobního procesu od dávkování surovin, přes vaření až po plnění a balení. 

Důležitým faktorem pro úspěch na domácím i mezinárodním poli jsou certifikace – již od roku 2009 je Pinko držitelem mezinárodního certifikátu IFS, který je nejvyšší zárukou správného nastavení a implementace všech procesů vedoucích k zajištění bezpečnosti a zdravotní nezávadnosti prodávaných potravinových výrobků. Společnost je také certifikována pro výrobu potravin v bio kvalitě. Pro své výrobky používá výhradně kakao s certifikací Rainforest Alliance a firma je také držitelem značky KlasA, jíž uděluje ministerstvo zemědělství.

Pinko si plně uvědomuje enviromentální odpovědnost, proto je zakládajícím členem Asociace udržitelného podnikání. Cílem asociace je podporovat členy v integraci principů odpovědného a udržitelného podnikání / ESG do jejich podnikatelského prostředí a propagovat udržitelné a odpovědné podnikání. 

Společnost vyrábí produkty pod svými dvěma značkami – “Pinko” a “Benešovská továrna na zmrzlinu”, která se od svého uvedení na trh těší velké oblibě.

Yusen Logistics

Společnost Yusen Logistics byla založena v roce 1955 v Japonsku a je jedním z lídrů na světovém trhu logistiky. Je také členem skupiny NYK Group, jedné nejstarších a největších přepravních společností na světě (založena v roce 1885). Yusen Logistics zaměstnává více než 25 500 pracovníků ve 47 zemích, 681 pobočkách s téměř 3 miliony m² skladových ploch. Hlavní sídlo společnosti se nachází v japonském Tokiu. Yusen Logistics (Czech) je součástí evropské struktury společnosti, která má pobočky v celkem 19 zemích a generuje více než pětinu z globálního obratu. V České republice společnost působí již více než 20 let. V celkem osmi pobočkách v České republice a ve dvou na Slovensku v současné době zaměstnává přes 650 lidí a spravuje více než 88 000 m² skladových prostor.

Společnost na globální úrovni nabízí pozemní, železniční, intermodální, námořní i leteckou přepravu, dále celní a skladové služby či optimalizaci a řízení dodavatelských řetězců. Specializuje se zejména na oblast retailu, automobilový, farmaceutický či letecký průmysl, dále sektor technologií a spotřebního zboží.

MATTONI 1873

Mattoni 1873 je největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě. V České republice vyrábí skupina vedle tradiční minerální vody Mattoni také pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka; dále značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Schweppes, Gatorade, Mountain Dew a další. Své produkty v současné době Mattoni 1873 vyváží do téměř 20 zemí světa. Mattoni 1873 se dlouhodobě podílí na podpoře kulturního, sportovního a společenského života. Významná část činnosti cílí na rozvoj kultury, především literatury a filmu. Mattoni 1873 stála u zrodu výročních literárních cen Magnesia Litera, které již řadu let podporuje jako generální partner. Společnost dále spolupracuje na vyhlašování filmových cen Český lev, kde podporuje zejména mladé, začínající filmaře Cenou Magnesia za nejlepší studentský film. Mezi sportovními fanoušky je společnost známá letitou podporou série prestižních i rodinných běhů pod hlavičkou RunCzech. Významná část aktivit Mattoni 1873 cílí na projekty spojené s ochranou přírody a otázkou ekologie. Společnost systematicky pracuje na vrácení původní druhové skladby rostlin a živočichů do okolí pramenů svých minerálních vod. Mattoni 1873 je také zakladatelem iniciativy Zálohujme.cz, která usiluje o dlouhodobou udržitelnost nápojového odvětví prostřednictvím lokální recyklace PET lahví a plechovek.