uvádí...
Czech Retail Days, 13.–14. 6. 2024, O2 universum

Program

Inspirativní prezentace a řečníci
SPOLEČNÝ PROGRAM
13. 06. 2024
INOVACE A TECHNOLOGIE
13. 06. 2024
Udržitelnost
13. 06. 2024
MARKETING & BRAND STRATEGY
13. 06. 2024
RETAIL A VÝROBA V PRAXI
14. 06. 2024
8.00–9.00

Registrace

9.00–13.00

Společný dopolední program

Úvodní slovo

Dopolední blok moderuje Rey Koranteng

Rey Koranteng

Retailová revoluce: Jak se přizpůsobit?

Mike Anthony a Toby Desforges, přední experti v oblasti nákupního chování, budou diskutovat o tom, jak pandemie, e-commerce a retailová média proměňují prostředí maloobchodu. Rozeberou zásadní trendy, prozkoumají jejich vliv na obchodníky i značky a překážky, kterým čelí. Na základě globálních zkušeností představí reálné příklady z praxe a případové studie ze zahraničí. Prozradí, jak lídři v oboru řeší tyto nové výzvy, a osvětlí tak současný vývoj ve světě retailu.

Mike Anthony, Engage
Toby Desforges, Engage

Jak ovlivňuje lokalita profil zákazníka?

Data společnosti Cushman & Wakefield ukážou, jak vypadá český trh z pohledu zastoupení (nejen) zahraničních retailerů. Představí trendy posledních let a připomenou některé úspěšné příběhy. Ale především nastíní budoucnost. Které značky se k nám chystají expandovat, gastro segment nevyjímaje? Po kterých lokalitách se rozhlížejí? Jak si dnes stojí nákupní centra vs. high streets a retail parky? Co zákazník od obchodu očekává, chce klasickou prodejnu, showroom nebo mu stačí místo k vyzvednutí zásilky z e-shopu? Jaký dopad má výběr lokality a mix nájemců v okolí na profil zákazníka? Která místa v ČR mají stále expanzní potenciál?

Jan Voslář, Cushman & Wakefield
10.45–11.15

Přestávka na kávu

KLÍČEM K ÚSPĚCHU JE POROZUMĚNÍ SPOTŘEBITELI

Značka dokáže uspokojit spotřebitele, pokud se to, co nabízí, protíná s jejich očekáváním. Z Ipsos R&D studie vyplývá, že ještě důležitějším faktorem je správná interpretace a práce s kontextem, ve kterém se spotřebitelé nacházejí. Jaké jsou jejich každodenní potřeby? Z čeho mají v této nejisté době obavy? Jak se liší vnímání kontextu mezi generacemi? Jak pracovat s jejich různými motivacemi?

Miroslav Paška, Ipsos

Panelová diskuse: Kudy vedou cesty k zákazníkovi?

Jak pracovat s jednotlivými zákaznickými skupinami a generacemi? Jakou roli v práci s nakupujícím a v zákaznickém zážitku hrají technologie? Jak daleko jsme v Česku s využíváním dat a personalizací nabídek? Co funguje, a co naopak ne?

Lukáš Antoš, Rohlik.cz
Jan Semotán, MOL Česká republika
Petra Valentová, Unibail-Rodamco-Westfield
Rey Koranteng
13.00–14.30

Oběd

14.30–17.30

Odpolední tematické sekce

Inovace a technologie

Překotný celospolečenský vývoj v posledních letech, kdy řada jistot vzala za své a všichni čelili zcela novým situacím, které vyžadovaly nová řešení, urychlil plány mnoha firem a maloobchodní trh se během několika roků technologicky výrazně posunul. Jak se daří inovace zavádět do praxe a jak se na trhu uchytily? Jak je přijímá zákazník a kam se vývoj bude dále ubírat? Slovo dostanou jak dodavatelé řešení, tak i obchodníci, kteří je aplikují.

Udržitelnost

Slovo udržitelnost je dnes skloňováno ve všech pádech a často už se zdá být klišé. Přesto všichni víme, že to je téma, které v současnosti musí řešit každá firma a v komerční oblasti, jakou je retail, to platí dvojnásob. Jak se v praxi daří společnostem chovat zodpovědně a které projekty přinášejí skutečné výsledky a nejsou jen zeleným marketingem?

Marketing & brand strategy

Jak do obchodu, ať už kamenného nebo e-shopu, přitáhnout zákazníka a přimět ho k nákupu? Na co jiného v době, kdy všichni řeší hlavně cenu, slyší? Jak se obchodníci snaží odlišit a budovat jedinečnost své značky? Daří se jim vytvářet lovebrandy? Kde konkrétně se dnes svádí boj o zákazníka?

17.30–18.30

Welcome drink před galavečerem programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2024

Galavečer programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2024

Czech Retail Days bude hostit galavečer 24. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. Vyhlášeny budou nejlepší novinky roku v desítkách produktových kategorií.

Retail Business Mixer

Celý informacemi a inspirací nabitý den zakončí neformální společenské setkání zástupců celé šíře retailu, výrobců a distributorů rychloobrátkového i spotřebního zboží a jejich dodavatelů na neutrální půdě. Večerní party je ideální příležitostí pro upevňování a získávání kontaktů, výměnu názorů a diskusi o aktuálních problémech trhu.

VYVOLÁVACÍ SYSTÉM USMĚRNÍ TOK ZÁKAZNÍKŮ

Pořadové číslo jako třeba na poště – Datart zavádí terminály, jejichž smyslem je neznevýhodňovat žádnou skupinu zákazníků. V některých obchodech je dnes běžné, že se na prodejní ploše potkávají ti, kteří si jdou vyzvednout objednávku z e-shopu nebo vyřídit reklamaci, s těmi, kteří tam fyzicky nakupují. Předvánoční přetlak byl impulzem k tomu, aby prodejce přišel se systémem, který tok zákazníků reguluje. Jak se osvědčil a jakou zpětnou vazbu o prodejně tak v Datartu získávají? Které procesy lze na jejím základě vylepšit a jaké další možnosti využití mají ve výhledu?

Jan Horák, HP Tronic Zlín

AI V MÓDĚ: JAK VYUŽÍVÁ GLAMI UMĚLOU INTELIGENCI KE ZLEPŠENÍ ZÁKAZNICKÉ ZKUŠENOSTI?

Zatímco některé firmy se s umělou inteligencí teprve seznamují, česká platforma pro vyhledávání módy Glami má oddělení, které se jejímu rozvoji věnuje už řadu let. Využívá ji jak v interních procesech, tak ke zlepšení zákaznické zkušenosti. Jak se vylepšování prozákaznického přístupu odráží na tržbách a zefektivnění fungování vyhledávače, jaké konkrétní výsledky přináší?

Eliška Hynková, Glami Group

PANELOVÁ DISKUSE: JAK DÁL V AUTOMATIZOVANÉM PRODEJI

Hybridní a 24/7 prodejny se stávají pevnou součástí českého trhu. Nejsou jen receptem na zajištění obchodní obslužnosti venkova. Své místo mají i v centrech měst, v turistických oblastech apod. Nový způsob nakupování, který v ČR odstartovala Skupina Coop, postupně zavádějí další retaileři. Jaké jsou jejich zkušenosti? V čem vidí výhody nové technologie? A na které problémy, včetně těch legislativních, narážejí a bude je třeba do budoucna řešit?

Pavel Kozler, Knowinstore
Radek Nachtmann, P.V.A. systems
Miroslav Pácl, makro ČR
Luboš Rejchrt, Plaček Group
Tomáš Pokorný, Konzum, o. d. v Ústí nad Orlicí (Skupina Coop)
Petr Hříbal, Zboží&Prodej

ZMIZÍ Z PRODEJEN NEEKOLOGICKÉ PAPÍROVÉ POS STOJANY?

Projekt společnosti Nestlé Česko, který testoval vratné stojany na zboží v deseti prodejnách Penny, reaguje na neutěšený stav v oblasti POS materiálů, generujících obrovské množství papírového odpadu. Opakovaně použitelný, skládací a opravitelný stojan naopak koluje jako palety formou poolingu mezi zadavatelem, řetězcem a vlastníkem v minimálně 50 cyklech. Co ukázal pilotní test a které výzvy bude třeba řešit v dalším rozvoji a implementaci projektu?

Tomáš Kubík, Penny
Martina Šilhánová, Nestlé

JAK OVLIVŇUJÍ CSR PROJEKTY FINANČNÍ UKAZATELE FIRMY?

Společnost Kaufland Česká republika v rámci svých udržitelných aktivit realizuje mnoho opatření v rámci svých prodejen s cílem výrazně snížit emise oxidu uhličitého a spotřebu energie. Plošně vyměnila vnitřní i vnější osvětlení za LED, k vytápění využívá rekuperaci, chladicí nábytek byl osazen dveřmi. Na střechy prvních prodejen instaluje fotovoltaické elektrárny a rozšiřuje síť rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Jaké konkrétní úspory prováděné úpravy přinášejí?

Peter Chalupianský, Kaufland Česká republika

Lidl chce přispět k vědomému stravování

Ve své CSR strategii se Lidl zaměřuje na oblast zdraví. V nákupní politice Vědomé stravování spojuje důraz na zdravý životní styl zákazníků a na udržitelnost produkce potravin. Ve svém sortimentu zvyšuje podíl rostlinných zdrojů bílkovin či celozrnných výrobků, snižuje množství cukru, soli nebo aromat a konzervantů a zaměřuje se na přehlednější označování složení potravin. Nové standardy přijal také v oblasti marketingu cíleného na děti.

Eliška Froschová Stehlíková, Lidl Česká republika

NEBALENÍ ANEB MINIMALIZACE OBALŮ V ALZE

V červenci 2022 spustila Alza.cz v Česku a na Slovensku projekt Nebalení, jehož cílem je přetvářet nakládání s obalovými materiály v logistice a snižovat náklady. Tato iniciativa, inspirovaná vizí společnosti, že „jediný udržitelný obal je žádný obal“, se zaměřuje na omezení obalů pro zásilky směřující do AlzaBoxů a přímo do poboček. Pro doručování se využívají plastové stohovatelné přepravky, které jsou neustále v oběhu. Díky těmto opatřením firma ušetřila téměř 78 tun plastu a průměrně 4,3 tuny obalového materiálu měsíčně.

Eva Šípková, Alza.cz

BUDOUCNOST PATŘÍ OMNICHANNELU

Projekt Visa Czech Top Shop oceňuje každý měsíc nejlepší kamenné prodejny z celé šíře retailu. Tři vítězové loňského ročníku budou hovořit o tom, na čem stavějí zákaznický zážitek, jak využívají digitalizaci a nové technologie k propojení off-line a on-line prodeje a co pro letošní rok považují za největší výzvy pro kamenné obchody.

Lenka Lukáčová, GymBeam
Markéta Němcová, Instore Consulting EU
Pavel Kašpar, Rock Point

PANELOVÁ DISKUSE: BUDOUCNOST LETÁKŮ V DIGITÁLNÍ ÉŘE

Navzdory rostoucímu tlaku na udržitelnost a posunu směrem k digitalizaci vrátila inflace opět do popředí papírové letáky. A zdá se, že český spotřebitel se jich jen tak nevzdá. Jak obchodníci přistupují k optimalizaci jejich distribuce? Do jaké míry je nahrazují mobilní aplikace a které platformy jsou nejúčinnější pro distribuci digitálních letáků? Jakou roli v oslovení zákazníka hraje skladba sortimentu v akci? Jak by měl dnes vypadat správný mix benefitů pro zákazníka?

Retail a výroba v praxi

Protože stále platí, že jeden zážitek je víc než tisíc slov, data a přednesené zkušenosti z trhu doplní druhý den akce návštěvy inspirativních míst z oblasti výroby či retailu, doprovázené výkladem jejich provozovatelů. Nejen, že vše uvidíte na vlastní oči, ale budete moci přímo na místě získat další informace a odpovědi na své otázky.