Mike Anthony a Toby Desforges, přední experti v oblasti nákupního chování, budou diskutovat o tom, jak pandemie, e-commerce a retailová média proměňují prostředí maloobchodu. Rozeberou zásadní trendy, prozkoumají jejich vliv na obchodníky i značky a překážky, kterým čelí. Na základě globálních zkušeností představí reálné příklady z praxe a případové studie ze zahraničí. Prozradí, jak lídři v oboru řeší tyto nové výzvy, a osvětlí tak současný vývoj ve světě retailu.
Data společnosti Cushman & Wakefield ukážou, jak vypadá český trh z pohledu zastoupení (nejen) zahraničních retailerů. Představí trendy posledních let a připomenou některé úspěšné příběhy. Ale především nastíní budoucnost. Které značky se k nám chystají expandovat, gastro segment nevyjímaje? Po kterých lokalitách se rozhlížejí? Jak si dnes stojí nákupní centra vs. high streets a retail parky? Co zákazník od obchodu očekává, chce klasickou prodejnu, showroom nebo mu stačí místo k vyzvednutí zásilky z e-shopu? Jaký dopad má výběr lokality a mix nájemců v okolí na profil zákazníka? Která místa v ČR mají stále expanzní potenciál?
Značka dokáže uspokojit spotřebitele, pokud se to, co nabízí, protíná s jejich očekáváním. Z Ipsos R&D studie vyplývá, že ještě důležitějším faktorem je správná interpretace a práce s kontextem, ve kterém se spotřebitelé nacházejí. Jaké jsou jejich každodenní potřeby? Z čeho mají v této nejisté době obavy? Jak se liší vnímání kontextu mezi generacemi? Jak pracovat s jejich různými motivacemi?
Jak pracovat s jednotlivými zákaznickými skupinami a generacemi? Jakou roli v práci s nakupujícím a v zákaznickém zážitku hrají technologie? Jak daleko jsme v Česku s využíváním dat a personalizací nabídek? Co funguje, a co naopak ne?
Překotný celospolečenský vývoj v posledních letech, kdy řada jistot vzala za své a všichni čelili zcela novým situacím, které vyžadovaly nová řešení, urychlil plány mnoha firem a maloobchodní trh se během několika roků technologicky výrazně posunul. Jak se daří inovace zavádět do praxe a jak se na trhu uchytily? Jak je přijímá zákazník a kam se vývoj bude dále ubírat? Slovo dostanou jak dodavatelé řešení, tak i obchodníci, kteří je aplikují.
Slovo udržitelnost je dnes skloňováno ve všech pádech a často už se zdá být klišé. Přesto všichni víme, že to je téma, které v současnosti musí řešit každá firma a v komerční oblasti, jakou je retail, to platí dvojnásob. Jak se v praxi daří společnostem chovat zodpovědně a které projekty přinášejí skutečné výsledky a nejsou jen zeleným marketingem?
Jak do obchodu, ať už kamenného nebo e-shopu, přitáhnout zákazníka a přimět ho k nákupu? Na co jiného v době, kdy všichni řeší hlavně cenu, slyší? Jak se obchodníci snaží odlišit a budovat jedinečnost své značky? Daří se jim vytvářet lovebrandy? Kde konkrétně se dnes svádí boj o zákazníka?
Czech Retail Days bude hostit galavečer 24. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. Vyhlášeny budou nejlepší novinky roku v desítkách produktových kategorií.
Celý informacemi a inspirací nabitý den zakončí neformální společenské setkání zástupců celé šíře retailu, výrobců a distributorů rychloobrátkového i spotřebního zboží a jejich dodavatelů na neutrální půdě. Večerní party je ideální příležitostí pro upevňování a získávání kontaktů, výměnu názorů a diskusi o aktuálních problémech trhu.
Počasí je významným faktorem ovlivňujícím prodeje. Existuje vysoká korelace mezi tím, jak je venku, a poptávkou po zboží a ochotou za ně platit. Moderní inzertní technologie společnosti Adform propojená s digitální venkovní reklamou od Vision Thing umožňují využívat aktuální meteorologické podmínky pro propagaci produktů ve správný čas. Jak toho využila společnost KFC v letní kampani na digitálních billboardech, kdy hlavním řídicím prvkem bylo právě počasí?
Pořadové číslo jako třeba na poště – Datart zavádí terminály, jejichž smyslem je neznevýhodňovat žádnou skupinu zákazníků. V některých obchodech je dnes běžné, že se na prodejní ploše potkávají ti, kteří si jdou vyzvednout objednávku z e-shopu nebo vyřídit reklamaci, s těmi, kteří tam fyzicky nakupují. Předvánoční přetlak byl impulzem k tomu, aby prodejce přišel se systémem, který tok zákazníků reguluje. Jak se osvědčil a jakou zpětnou vazbu o prodejně tak v Datartu získávají? Které procesy lze na jejím základě vylepšit a jaké další možnosti využití mají ve výhledu?
Zatímco některé firmy se s umělou inteligencí teprve seznamují, česká platforma pro vyhledávání módy Glami má oddělení, které se jejímu rozvoji věnuje už řadu let. Využívá ji jak v interních procesech, tak ke zlepšení zákaznické zkušenosti. Jak se vylepšování prozákaznického přístupu odráží na tržbách a zefektivnění fungování vyhledávače, jaké konkrétní výsledky přináší?
Oděvní řetězec H&M využívá k náboru pracovníků aplikaci Tymbe. Tato rychlá forma obsazování směn, ale i hledání pracovníků na mimořádné akce typu inventura, oslovuje zejména mladou generaci. Celý administrativní proces se odehrává pouze v on-line prostředí, a dokáže tak pokrýt celou Českou republiku. Jak se společnosti H&M s mladými daří spolupracovat a následně je získávat do trvalého pracovního poměru?
Hybridní a 24/7 prodejny se stávají pevnou součástí českého trhu. Nejsou jen receptem na zajištění obchodní obslužnosti venkova. Své místo mají i v centrech měst, v turistických oblastech apod. Nový způsob nakupování, který v ČR odstartovala Skupina Coop, postupně zavádějí další retaileři. Jaké jsou jejich zkušenosti? V čem vidí výhody nové technologie? A na které problémy, včetně těch legislativních, narážejí a bude je třeba do budoucna řešit?
Společnost Kaufland Česká republika v rámci svých udržitelných aktivit realizuje mnoho opatření v rámci svých prodejen s cílem výrazně snížit emise oxidu uhličitého a spotřebu energie. Plošně vyměnila vnitřní i vnější osvětlení za LED, k vytápění využívá rekuperaci, chladicí nábytek byl osazen dveřmi. Na střechy prvních prodejen instaluje fotovoltaické elektrárny a rozšiřuje síť rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Jaké konkrétní úspory prováděné úpravy přinášejí?
V červenci 2022 spustila Alza.cz v Česku a na Slovensku projekt Nebalení, jehož cílem je přetvářet nakládání s obalovými materiály v logistice a snižovat náklady. Tato iniciativa, inspirovaná vizí společnosti, že „jediný udržitelný obal je žádný obal“, se zaměřuje na omezení obalů pro zásilky směřující do AlzaBoxů a přímo do poboček. Pro doručování se využívají plastové stohovatelné přepravky, které jsou neustále v oběhu. Díky těmto opatřením firma ušetřila téměř 78 tun plastu a průměrně 4,3 tuny obalového materiálu měsíčně.
Řada obchodníků postupně i v rámci udržitelnosti a úspor přechází na elektronické účtenky, které propojuje se svými věrnostními aplikacemi. Jaký je rozdíl mezi účtenkou elektronickou a digitální? V Česku vzniklo Sdružení pro digitální účtenky, které chce zavést nový formát plně digitální účtenky. Zjistěte více o plánech na vytvoření obecně přijatelného otevřeného standardu digitální účtenky a možnostech jejího využití. Jak se dívá na celou problematiku Ministerstvo průmyslu a obchodu? Diskuse o legislativních změnách, díky kterým by měli spotřebitelé na digitální účtenku právo, a způsobu, jakým se jim bude doručovat, právě probíhá.
Řetězec Tesco motivuje své dodavatele, aby společně snižovali dopady potravinářství na planetu. Jedním z jeho strategických partnerů je firma La Lorraine. Na kongresu představí, jak konkrétně obě strany dodavatelsko-odběratelského řetězce v praxi měří a snižují potravinový odpad a emise.
Ve své CSR strategii se Lidl zaměřuje na oblast zdraví. V nákupní politice Vědomé stravování spojuje důraz na zdravý životní styl zákazníků a na udržitelnost produkce potravin. Ve svém sortimentu zvyšuje podíl rostlinných zdrojů bílkovin či celozrnných výrobků, snižuje množství cukru, soli nebo aromat a konzervantů a zaměřuje se na přehlednější označování složení potravin. Nové standardy přijal také v oblasti marketingu cíleného na děti.
Projekt společnosti Nestlé Česko, který testoval vratné stojany na zboží v deseti prodejnách Penny, reaguje na neutěšený stav v oblasti POS materiálů, generujících obrovské množství papírového odpadu. Opakovaně použitelný, skládací a opravitelný stojan naopak koluje jako palety formou poolingu mezi zadavatelem, řetězcem a vlastníkem v minimálně 50 cyklech. Co ukázal pilotní test a které výzvy bude třeba řešit v dalším rozvoji a implementaci projektu?
V posledním roce se ještě více než v minulosti skloňuje slovo marketplace, a to zejména díky viditelnému nástupu Allegra a Kaufland Global Marketplace na náš trh. Tento způsob prodeje umožňuje českým e-shopům expandovat, a to i do zahraničí, a oslovit tak mnohem více zákazníků. Jak se jim to daří a do jaké míry vnímají marketplaces jako konkurenci?
Projekt Visa Czech Top Shop oceňuje každý měsíc nejlepší kamenné prodejny z celé šíře retailu. Tři vítězové loňského ročníku budou hovořit o tom, na čem stavějí zákaznický zážitek, jak využívají digitalizaci a nové technologie k propojení off-line a on-line prodeje a co pro letošní rok považují za největší výzvy pro kamenné obchody.
Navzdory rostoucímu tlaku na udržitelnost a posunu směrem k digitalizaci vrátila inflace opět do popředí papírové letáky. A zdá se, že český spotřebitel se jich jen tak nevzdá. Jak obchodníci přistupují k optimalizaci jejich distribuce? Do jaké míry je nahrazují mobilní aplikace a které platformy jsou nejúčinnější pro distribuci digitálních letáků? Jakou roli v oslovení zákazníka hraje skladba sortimentu v akci? Jak by měl dnes vypadat správný mix benefitů pro zákazníka?
Ve spolupráci s Visa Czech Top Shop vás zástupci retailerů provedou oceněnými prodejnami loňského ročníku tohoto projektu. Vlajkový obchod společnosti GymBeam v pražském Karlíně je zároveň komunitním centrem, kde se mohou zákazníci setkávat. Zaujme bezobalovým prodejem výživových doplňků či možností vyrobit si vlastní ořechové máslo. Rock Point v Havlíčkově ulici se nachází v historické budově, kterou citlivě kombinuje s moderními interiérovými prvky a technologiemi. Nabízí řadu služeb, například půjčovnu běžecké obuvi a lezeckého vybavení či možnost vyzkoušet si zboží na lezecké stěně nebo skalní lávce. Alensa v Lazarské ulici je skvělým příkladem propojení off-line a on-line světa. Na obrazovkách je zákazníkům k dispozici kompletní nabídka e-shopu, mohou si ve svém účtu naskenovat vystavené brýle a dále pracovat se svou objednávkou. Nechybí ani digitální cenovky.
Podrobnosti návštěvy:
Připravte se na moderní výrobní prostory s nejvyšším stupněm robotizace a digitalizace. Tato exkurze představuje jedinečnou příležitost nahlédnout do budoucnosti výroby v obalovém průmyslu a seznámit se s nejnovějšími technologiemi a inovacemi, které posouvají hranice efektivity a kvality. Bude představen moderní zvlňovací stroj a jedinečný stroj na zpracování vlnité lepenky s digitálním laserovým výsekem, který není nikde jinde v České republice k vidění. Účastníci budou mít možnost na vlastní oči zjistit, jaké výhody jim mohou digitální technologie při výrobě obalů přinést.
Podrobnosti návštěvy:
Před rokem ve svém pivovaru Plzeňský Prazdroj zprovoznil automatickou třídicí linku na skleněné vratné lahve. Jedná se o jedinou instalaci svého druhu v České republice a vy ji budete moci na vlastní oči vidět! Strojově dokáže roztřídit lahve vlastních značek pivovaru od jiných výrobců a odhalí případné poškozené kusy i přepravky. Lahve kontroluje přímo v přepravkách a za hodinu dokáže zkontrolovat a poté vytřídit 4 050 přepravek, tedy 81 tisíc pivních lahví. K vidění bude navíc také stáčecí linka.
Podrobnosti návštěvy:
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.